söndag 13 januari 2008

Vem fan går till djurparken nuförtiden?

Djurparker, dessa inrättningar för inbördes djurskötarbeundrande har aldrig varit något spännande eller givande. En massa slöa pseudodomesticerade djur som - i bästa fall - springer runt, runt och runt. Helt onödigt. Barnens zoo är ännu värre. En massa äckliga getter, lam och sjukdomsaltrande tamfåglar. Usch. I Kina har man förstått hur tråkigt det är med händelselösa djurparker - oftast ännu tråkigare än svenska eftersom djuren oftast inte ens får plats att springa runt, runt, och runt - och erbjuder sina besökare att kasta de äckliga getterna till lejonen. När kommer vi erbjudas samma underhållning på Kolmården?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag håller med dig, det är vedervärdigt att vi har kvar djurparker. Det värsta jag har sett var en leopard i ett cementhål i väggen. Jag blir bara stressad av att se eländet. Då är det ju nästan bra att de slänger ner mat som lever åt djuren som är understimulerade. Det som är hemskt i ABs artikel är att de skriver det som att getterna Låter sig klappas, som att de tänker som människor. Korkad artikel!

Bajsugglan sa...

Haha, jag gillar din blogg! Lite lik min med ordbajseri! Fast jag är en bajsuggla!
Djurparker är ofta överskattade. Det roligaste jag sett i en djurpark var en pärlhöna som maniskt sprang fram o tillbaka i tre timmar. Annars blir det lätt lite antiklimax med alla djur som ligger och ser halvdöda ut i värmen!

Anonym sa...

jag blir helt deprimerad av djurparker! dom borde fanimej förbjudas! stackars djur...