lördag 10 november 2007

Nintendojens, vart tog han vägen?

Jens, Nintendoklubbens ordförande, en ikon för tiotusentals TV-spelande ungar under senare delen av 1800-t... förlåt, 1980-talet. Alla längtade vi efter nästa nummer av Nintendo Videospelsklubb-bladet där Jens hälsade oss med Bäste Medlem! Jag vet inte om jag var en så bra medlem egentligen. Jag spelade ju mycket spel men jag köpte inte speciellt många, vilket känns som en förutsättning för att vara en bra medlem. I vilket fall som helst så var det där, på framsidan av den lilla tvåfärgsfoldern som vi blev bekanta med den mytiske Jens. "Han har nog klarat alla spel som finns, säkert med ögonen förbundna" eller "Tänk vad lyxigt att jobba som TV-spelare" var typiska kommentarer bland vännerna på den tiden. Jag minns till och med att jag en gång sett Jens live och var jättestolt!
Sista gången som vi kunde läsa hans välkomnande ord var 1991 då foldern även bytte från tvåfärgs- till fyrfärgstryck. Vad hände sedan? Vart tog Jens vägen? En sökning på Google efter "Nintendojens" ger inga träffar utan ger bara motfrågan Menade du: Nintendogs till svar. Där lade jag ned min efterforskning, men frågan kvarstår:

Har han klarat alla TV-spel som finns, och det med ögonen förbunda?

Inga kommentarer: